Pages

18 September 2009

Persediaan raya.


Tahun ni aku nak raya dengan semangat sikit sebab umur dah 25, umur 25 bukan 2 kali. Kueh raya rasanya dah cukup untuk bekalan sepanjang Syawal. Baju raya 2 tahun lepas muat lagi, seluar tak muat pon takpe, kain pelikat banyak.

Apa barang pakai baju melayu sepasang, macam budak darjah 3. Tak ngam lansung. Songkok pon tak perlulah, rambut baru trim ni. Harap baju raya dalam almari kat rumah abang aku tu ada lagi. Kalau lipas tak gigit baju tu mesti kat situ lagi tanpa cacat cela. Malas aku nak layan sangat nafsu beli belah ni, macam pompuan.

Cuma tiket balik je belum beli lagi, tapi takpe, yang tu boleh hendel.

Ok, ni ada pantun sikit..

Satu Syawal menjelma lagi,
Anak riang bermain bunga api,
Selamat Hari Raya Aidilfitri,
Salah silap harap dimaafi.

0 contengan:

Post a Comment