Pages

01 November 2009

Kabur.

Ku pandang kiri, ku pandang kanan.Kabur.

Tak pernah aku berkeadaan begini sebelum ni. Aku lemparkan pandangan ke tingkap, cuba mencari dan mengesan dari mana datangnya suara kanak kanak yang riuh rendah, tetapi gagal ku lihat dengan jelas.

Hati mula rasa tak sedap. Aku toleh ke kanan dan melihat jam di bucu meja tepi katil, tetap sama juga, tak nampak jelas jarum di nombor berapa.

Aku mula cemas. Aku genyeh genyeh kedua dua mata dengan tangan sepuas puasnya dengan harapan akan elok seperti sedia kala. Keadaan masih tak berubah.

Hati terus dirundung resah. Kenapakah? Semalam masih elok kenapa tiba tiba aku seakan hilang penglihatan? Ya tuhan...

Serentak itu juga aku teringat kat Umi di kampung, adik adik yang masih belajar.

Mata aku kabur. Aku tak dapat melihat dengan jelas lagi. Bagaimana akan kuhadapi hari hari yang mendatang?

Aku bangun dan menghadap cermin.


'Oh! Lupa pakai spek rupanya.'

4 contengan:

Anonymous said...

entry insap..
mu paka spek since umo bape boo???-oyop

MARSLI N.O said...

Saya datang membaca kerana anda meninggalkan jejak.

abOo said...

Oyop:
Kalu spek rabun dari tingkatan 4.
Spek itam dari kecik dah pakai rasanya.

Marsli NO.
Terima kasih. Sila datang lagi.

terompahkayu said...

cis kau! hahaha suspenla!

Post a Comment