Pages

26 November 2009

Pedih Ulu Hati.


Nyaris nyaris aku sebut Paul Gascoigne masa nak beli benda alah ni.


Sepanjang minggu ni, badan aku tak berapa sedap. Tak macam selalu gayanya. Selsema tak menentu, sakit tekak, hidung berair dan batuk sampai denyut denyut kepala. Nak kerja pon tak senang.

Dua hari lepas tah macam mana aku mula rasa pedih ulu hati. Nak kata sebab joging, bukan. Apatah lagi sebab makan banyak. Sebelum ni ok tak ada apa apa.

Keadaan sangat sangat tak selesa. Tekak rasa pedih sampai nak bernafas pon tak senang. Rasa macam ayam yang dah kunyah dan telan tadi memanjat tekak nak keluar. Memang pedih. Nak garu tak boleh.

Aku dah gelabah. Dahla esok hari raya. Macam mana nanti aku nak makan lemang rendang ketupat apa semua.

Petang tadi aku terus pergi farmasi cari Gaviscon. Ingatkan boleh ok lepas makan, rupanya tak jugak. Masih rasa pedih dan nyilu. Leceh betul.

Bila penjual ubat tu cakap mungkin badan aku banyak angin, dia rekemen aku herba Nonaroguy. Malas nak cakap banyak, aku terus angkat. Balik rumah, bancuh dah terus telan.

Sama juga rupanya, takde apa yang berubah.


Lepas tanya apa yang patut, penjual ubat rekemen herba ni. Buang angin katanya


Mungkin tindak balas dia lambat sikit kot.

Harap esok pagi bila bangun perut aku sembuh seperti sedia kala.

Nak raya ni woi!


Nota bawah: Selamat hari raya haji.

0 contengan:

Post a Comment