Pages

26 January 2010

Gatorade.



Di rak dilabelkan RM2.50, tapi dibotol pula RM2.60

Sebelum dia imbas harga dalam sistem sempat aku bertanya, harga sebenar yang mana satu.

Katanya harga di botol adalah yang betul, RM2.60.

Setelah di imbas, ternyata harganya adalah RM2.60.

Aku setuju dan bayar RM2.60.

Esoknya di 7 Eleven yang lain aku beli air yang sama.

Masing masing label di rak dan botol adalah RM2.50 dan kali ni aku tak tanya. Bila imbas tertera RM2.60.

'Eh, sini label RM2.50 je..' aku buat buat terkejut.

Awek yang jaga mesin tekan tekan dah panik dan muka kelihatan serba salah.

'Aku nak bayar RM2.50!' Aku buat muka garang nak gaduh sambil selak lengan baju menampakkan tatu naga di bahu.

Dengan penuh ketakutan, dia bersetuju dengan harga yang dilabelkan di botol dan terpaksa menanggung kerugian sebanyak 10sen disebabkan tabiat malas nak tukar label.

Nasib baik aku gangster dan tak mudah diperkotak katik.

Cis!

22 January 2010

Sepi.



Barang baik untuk dikongsi.

16 January 2010

Hujan Lebat.

musicangel071@deviantart


Kawan | Mandi hujanla, sedap sikit. Heeee.

Aku | Sedap sikit je,tak sedapnya lagi banyak.

11 January 2010

Ulangtahun (Separuh Masa Pertama)

Jikalau tepat pendapat purata hidup seseorang setakat 60 tahun.

Aku ada beberapa minit sahaja lagi untuk habiskan separuh masa pertama.

Akan berusaha untuk menjaringkan gol sebelum tamat separuh masa.


Nota bawah: Susah betul nak tipu umur kat mukabuku. Ramai rakan setingkatan.

08 January 2010

Naik Keretapi Di Tahun Baru.




Keretapi ekspress berbeza sikit berbanding keretapi local/biasa. Bagi yang tak pernah naik, cuba bayangkan beza bas ekspress dengan bas mini.

Camtu la kurang lebih beza keretapi ekspress dengan yang local/biasa. Ekspress selalunya berhenti di stesen stesen besar sahaja, ataupun stesen yang ada orang nak turun.

Kalau dikira dari kelajuan, memang keretapi kurang berdaya saing jika dibandingkan dengan pengangkutan lain. Tetapi kalau laju macam bas sampai langgar pembahagi jalan pon tak guna juga kan?

Satu lagi yang seronok sebab ada kantin. Dalam bas mana ada. Nak pekena kopi atas keretapi sedikit mencabar. Lagila kalau keretapi tengah layan selekoh. Orang berdiri pon boleh jatuh, inikan pula nak ejas bibir cawan bagi ngam masuk mulut. Silap hari bulan boleh terminum kopi ikut lubang hidung. Yang tumpah tak payah cakapla. Harga secawan boleh cecah sampi RM2. Nasi pula RM5.


Kalau nak berdiri pon susah, bayangkan sendiri la macam mana nak buang air besar. Malas aku nak cerita. Lagi 1 tandas hanya boleh digunakan semasa tren bergerak. Mencabar betul.

Untuk mengelakkan bosan, mestilah bijak merancang aktiviti semasa dalam perjalanan. Misalnya jika tempoh perjalanan mengambil masa 7 jam, 3 jam pertama digunakan untuk tidur, 1 jam berulang alik dari koc depan sampai hujung, 3 jam lagi untuk layan angin segar sambil makan donat dengan pintu terbuka. Heh!

Setakat entri ini ditaip, ranking keretapi paling laju dipegang oleh negara China, dengan kelajuan 395 kilometer sejam. Kalah Shinkansen kat Jepun.

Pada kelajuan tersebut aku boleh balik Kelantan dari Kuala Lumpur dalam masa 2 jam sahaja. Laju betul. Disebabkan Malaysia tiada keretapi laju lagi, maka tempoh aku balik Kelantan adalah 12 jam buat masa ini. Cilake, KTMB tak sedar ke masa itu emas?

Kalau ada niat nak naik keretapi ekspress antarabandar lepas ni, satu je aku nak pesan; jaga jaga dengan brader yang suka lepak dan hisap rokok tepi pintu koc dengan pintu terbuka. Jaga Jaga!

04 January 2010

Sarapan Percuma.


Sarapan disediakan dari pukul 7 hingga 10 pagi sahaja.

'Cantek..boleh jimat duit!'

Hari pertama: Bangun pukul 10.30 pagi.

Hari kedua: Bangun pukul 11.00 pagi.

Hari ketiga: Bangun pukul 9.55 pagi.



Backpackers Hostel Tresor Tavern

Singapura

02 January 2010

Kembara Ketapi.


Lagi 5 minit nak sampai stesen Woodlands Singapura.

Kunyah gula gula getah laju laju.

Buang sebelum turun dari ketapi.