Pages

26 March 2010

Lagha.

Aku cuti hari ni.

Habiskan cuti yang masih berbaki sehari untuk tahun lepas. Dah rancang baik punya nak kemas rumah, mop lantai, cuci tandas, sapu sapu bilik, buang sampah yang dah berulat.

Baju pon bertimbun belum basuh lagi. Kasi bersih sikit bilik tidur ni, takde la asyik bersin je. Banyak sangat habuk. Dah bersih nanti baru sedap tidur. Emm..

Pagi tu aku mula kemas benda benda ringan dulu. Cari mood orang kata. Kemas benda benda maya. Aku kemas blog, facebook, flickr je dah dua, deviantart, myspace, friendster, kemas email, delete surat surat tak penting dan tak patut, banyak sangat spam, asingkan yang penting dan letak dalam satu folder khas.

Mana mana surat dan komen peminat yang agak agak kena balas tu, aku balas.

Masalahnya sampai petang pon tak siap siap lagi.

Makan masa juga kerja kerja kemas benda maya ni rupanya.

Memang betul orang cakap internet ni lagha.

Ada sekali aku cari tetikus, dua hari baru jumpa. Itupon kebetulan terjumpa dalam cerek air masa nak masak megi.

23 March 2010

Mativisi.




Aku rekemen buku ni kepada siapa siapa yang selalu kena marah dengan bos atau bos yang ada penyakit tak boleh tidur malam dan selalu marah pekerjanya.

Mereka yang dah masuk 15 jenis MLM tapi belum kaya kaya lagi malah hutang sana sini.

Untuk mereka yang selalu datang kerja pukul 10 pagi tapi pukul 11 dah keluar makan tengah hari.

Ketagih benda benda tak patut sampai lupa jalan balik ke rumah sendiri.

Atau yang selalu rasa tak puas hati, komplen tak henti henti.

Orang politik bengap yang suka manipulasi, keluar tivi tiap tiap hari.

Polis yang tahan kereta orang lepas tu buat buat tulis saman sambil tanya kita macam mana nak setel.

Untuk semua yang ada duit saku lebih, tapi sikit motivasi.

Kepada yang tak berhajat nak beli, tapi berminat nak baca, dan ingin pinjam aku punya: sila tinggalkan pesanan disini.

Nota bawah: 7 habit je yang aku ada buat masa ni, satu lagi tu belum beli dan belum baca lagi.

21 March 2010

Syaiton Merah Lawan Cap Ayam.




Harap Gerrard menyerlah malam ni.

Sangat penting untuk Liverpool menang.

Penting juga kepada Arsenal yang sebenarnya.

10 March 2010

Troli.



Orait juga kerja susun troli ni.

Kerja mesti kat bandar bandar punya.

Lagipon tak perlu outstation.

04 March 2010

Makanan Segera.

Zaraki Kenpachi

Zaraki Kenpachi dah bukak bisnes jual ayam goreng herba.



Pizza Hut, Mcdonalds, KFC, Burger King, Chili's, Chicken Rice Shop.

Semua makanan kat sini sedap.

Keadaan kedai pon bersih dan menarik.

Cuma satu je yang tak best.

Pencungkil gigi tak disediakan.

03 March 2010

Demonstrasi.




Setakat demonstrasi pijak kepala lembu, campak kepala babi, jerit jerit sambil angkat sepanduk tak tentu hala tu semua tak true. Buat ini macam la kalau berani.

Amacam pendemonstrasi..?

Orang gila politik semua..?

Ada berani..?