Pages

23 March 2010

Mativisi.




Aku rekemen buku ni kepada siapa siapa yang selalu kena marah dengan bos atau bos yang ada penyakit tak boleh tidur malam dan selalu marah pekerjanya.

Mereka yang dah masuk 15 jenis MLM tapi belum kaya kaya lagi malah hutang sana sini.

Untuk mereka yang selalu datang kerja pukul 10 pagi tapi pukul 11 dah keluar makan tengah hari.

Ketagih benda benda tak patut sampai lupa jalan balik ke rumah sendiri.

Atau yang selalu rasa tak puas hati, komplen tak henti henti.

Orang politik bengap yang suka manipulasi, keluar tivi tiap tiap hari.

Polis yang tahan kereta orang lepas tu buat buat tulis saman sambil tanya kita macam mana nak setel.

Untuk semua yang ada duit saku lebih, tapi sikit motivasi.

Kepada yang tak berhajat nak beli, tapi berminat nak baca, dan ingin pinjam aku punya: sila tinggalkan pesanan disini.

Nota bawah: 7 habit je yang aku ada buat masa ni, satu lagi tu belum beli dan belum baca lagi.

4 contengan:

selat_tebrau said...

huh..semakin merbahaya sekarang..
untuk kes dibawah ada tak?
anak buah yang selalu menunjuk ke lesung pipi bos ketika bos berpaling?

abOo said...

Anak buah gay tu, kena jaga jaga.

Razak Shaari said...

Gua pun dah ada 7 Habits tu. Good book!

Anonymous said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.

Post a Comment